Har du redan ett ID?

Logga in till Norra Eken - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Norra Eken - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer



TV, telefon och data

Det finns ett avtal mellan din bostadsrättsförening och Telia om installation av bredband i din bostad. Bredbandsnätet består av en så kallad Triple Play-funktion som levererar Digital-tv, telefon och Internetanslutning.

Följande ingår:

  • Bredbandstelefoni och telefonfördelare.
  • Internetanslutning med en hastighet på 50/8-100/10 Mbit per sekund.
  • TV-abonnemang ”Lagom” ingår
  • 1 st Telia Digital-tv box, tillhör förening/fastighetsägare
  • 1 st Bredbandswitch som även stödjer trådlöst internet, tillhör förening/fastighetsägare

Du som boende kan beställa högre hastigheter på Internet, du kan beställa fler tv kanaler/tv paket samt tjänster på din bredbandstelefoni.

www.telia.se/fiber för aktuellt erbjudande och priser för privathushåll

läs mer på https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/produkt/lagom.

IT-skåp

I de flesta bostäderna finns IT-skåpet placerat i klädkammaren eller i hallen bredvid el-centralen. I IT-skåpet finns en panel med numrerade uttag, en så kallad patchpanel. I din patchpanel bestämmer du själv vilken funktion nätverksuttagen i respektive rum ska ha.   

När du flyttar in så är vissa uttag i sovrum, vardagsrum och kök redan aktiverade enligt information på insidan av IT-skåpet, men du kan alltså flytta och ändra fritt till andra uttag.

Mer information finns i Skötselanvisningen.

Felsökning och support

Om du får problem med TV-, telefon- eller Internetanslutning se instruktion i Skötselanvisningen under avsnitt ”Tv, telefoni och dator”. Du kan även ringa Telia support på telefonnummer 020-240 250.

Norra Eken
norraeken.se